Anderledes undervisning

På Felsted Centralskole bestræber vi os på at have en balance mellem traditionel undervisning og anderledes uger/dage. Vi tror på, at et godt mix er med til at skabe robuste elever, som er nysgerrige på læring.

I vores tre faser bestræber vi os på at eleverne skal ud af det klassiske skolerum fra tid til anden, for at blive inspireret til at få lysten til at lære meget mere. Vi kommer ud af huset så ofte det kan lade sig gøre.

Alle årgange besøger vi naturskolerne i kommunen og her er der mange muligheder for at udfolde sig i naturen på forskellig vis.

Anderledes undervisning skal være med til at give lærerne og eleverne en bredere relation til hinanden så eleverne i sidste ende er klar til en videregående uddannelse.

Hele skolen har fælles velkomstdag, motionsdag og skolefestuge.