Indskoling

0.-3. klasse

Børnehaveklassen/0. Klasse handler rigtigt meget om, at lære børnene at gå i skole og grundlæggende viden om tal og bogstaver.

I 1. klasse og 2. klasse vil eleverne møde forskellige lærere og pædagoger. Deres timer vil bl.a. være dansk, matematik, natur /teknik og engelsk.

Fra 0.-2. klasse vil eleverne arbejde med iPads som et læringsværktøj i forskellige sammenhænge, fordi vi på skolen vægter den digitale dannelse højt.

Klassestørrelsen varierer alt efter indmeldelse og derudover vil der være forskellige niveau-holddannelser.

Når børnene har fri, opfordrer vi til, at de går i SFO, da det er vores erfaring, at det har en positiv indvirkning på deres sociale trivsel. Du kan læse mere om SFO under fanen SFO på hjemmesiden.

Frikvarterer
Klasselærerne danner legegrupper eller gør andre tiltag for at styrke klassefællesskabet og børnenes sociale kompetencer.

Skolen har desuden uddannede Legepatruljer (ældre elever), som hjælper børnene og starter lege både ude og inde.

Vi gør opmærksom på, at vi først har tilsyn med børnene fra kl. 7.50, hvorfor eleverne ikke bør møde tidligere (bortset fra de børn, der er tilmeldt morgenpasning i SFO).

Støtte

Skolepædagogerne deltager i undervisningstimerne. Disse varetager også støtte der er søgt til læringsmiljøet. Mixet af lærere og skolepædagoger er en ting som vi vægter højt.

Forældresamarbejde generelt
Vi forventer, at forældrene bakker op om elevens skolegang, og at de sørger for, at børnene møder veludhvilede og velforberedte og til tiden. Desuden forventer vi, at forældrene tjekker Aula og Meebook mindst to gang om ugen.

Skolen afholder ét forældremøde samt to skole-hjemsamtaler årligt og forventer at alle forældre viser interesse for dette. Skolen vil naturligvis tage direkte kontakt, såfremt der skulle være behov for dialog mellem disse forældresamtaler - og det samme gælder forældre som ønsker en dialog med skolen mellem samtalerne.